Kategorier
Investeringer

Sådan skaber du en lukrativ B2B e-handelsvirksomhed

Sådan skaber du en lukrativ B2B e-handelsvirksomhed

Der er forskellige ting, der kan være afgørende for, om du har succes med din B2B e-handel, men vigtigst af alt skal du sørge for at udvikle dit forretning, så at den følger med tendenserne. B2C webstederne har været utroligt hurtige til at udvikle sig og tilpasse sig til kundernes ønsker, og her har B2B webstederne altså haltet gevaldigt bagud. I denne artikel kan du læse om, hvordan du kan skabe lukrativ B2B e-handel.

Udvælg en niche for din forretning

Det er nemmere at sælge et nicheprodukt, end det er at sælge et produkt, som mange andre virksomheder udbyder. Du skal dog være opmærksom på at vælge en niche, hvor der er plads til vækst, for hvis nichen er for lille, så har du på et tidspunkt skabt kontakt til hele den lille målgruppe, der er, og så kan din forretning ikke vokse sig større. Vælg også en niche, der bliver ved med at være relevant, så at du ikke pludselig ender med et produkt, som ikke længere sælger, fordi det er umoderne. 

Løs et problem på markedet

Det er vigtigt, at det produkt, du sælger, kan løse et problem, der er på markedet, for ellers vil der ikke være et behov eller efterspørgsel på det. For at finde ud af hvilket problem, folk i din målgruppe ønsker at få løst, er du nødt til direkte at spørge ind til det. Når du har identificeret problemet, kan du lade folk prøve dit produkt for at se, om det kan være med til at løse problemet. 

Få styr på din vækststrategi

Med B2B får man en forståelse af, hvem ens målgruppe er, og hvor man kan få fat i dem online. Den nemmeste måde at finde ud af hvem ens målgruppe er er ved at kigge på de eksisterende salgsdata og så finde ud af, hvem ens ideelle kunder er. Når du har en idé om, hvem dine ideelle kunder er, så bliver det nemmere for dig at planlægge, hvordan du skal markedsføre dit produkt, du får en fornemmelse af, hvor potentielle kunder er til stede online, du får en fornemmelse af, hvad dine potentielle kunder kan lide, samt hvad de ikke kan lide, og al den viden hjælper dig med at tiltrække kunder. Du skal gerne vide, hvor dine potentielle kunder er rent geografisk, hvad deres erhverv er, hvilken industri deres virksomhed tilhører, hvor stor deres virksomhed er, hvor de er online, og hvad de ønsker i et produkt. LinkedIn kan være en vækstkanal, men den er kun relevant, hvis dine potentielle kunder er til stede på kanalen – derfor er det vigtigt at have kortlagt, hvem ens potentielle kunder er, og hvor de er online. LinkedIn er nu generelt en rigtig god vækstkanal for B2B virksomheder og giver i mange tilfælde rigtig gode resultater.

Gør B2B handel nemmere med betalingsservicen Repaytio

Med Repaytio bliver det pludselig nemt for dig både at betale og opkræve småfakturaer i forbindelse med B2B handel. Hop ind på Repaytios hjemmeside og læs mere om den smarte betalingsservice lige her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *